Personvern
Personvernerklæring for DECORIUM INVEST AS
Denne personvernerklæringen gjelder for all behandling av personopplysninger hos DECORIUM INVEST AS (heretter benevnt som Behandlingsansvarlig). Erklæringen gir informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger, formålet med behandlingen og hvilke rettigheter du har i henhold til personvernregelverket (GDPR).
Behandlingsansvarlig
DECORIUM INVEST AS
Galteråsen 13A
E-post: post@decorium.no
Telefon: +47 40 43 54 94
Personvernombud
Navn: Eirik Brochmann
E-post: post@decorium.no
Telefon: +47 40 43 54 94
1. Hvilke opplysninger behandles?
Vi samler inn og behandler personopplysninger når du benytter våre tjenester, som når du registrerer deg på vår nettside, handler i vår nettbutikk eller kontakter oss. Typiske opplysninger vi samler inn inkluderer:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-postadresse
- Kjøpshistorikk
- Betalingsinformasjon
- IP-adresse
- Informasjonskapsler (cookies)
2. Formål med behandlingen
Behandling av personopplysninger er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre kontraktsforpliktelser og gi deg best mulig service som kunde. Vi behandler personopplysninger for følgende formål:
- Levering av produkter og tjenester: For å kunne fullføre bestillinger, levere produkter, og gi kundeservice.
- Markedsføring: Vi kan sende e-post eller SMS basert på ditt samtykke, for eksempel nyhetsbrev, spesialtilbud og relevant informasjon.
- Kundeservice: For å kunne besvare henvendelser via e-post, chat eller telefon.
- Regnskap og bokføring: For å overholde lovpålagte krav i henhold til bokføringsloven.
- Analytisk behandling: For å analysere trafikk på vår nettside (via Google Analytics), og for å forbedre brukeropplevelsen.
3. Behandlingsgrunnlag
Vi behandler dine personopplysninger på bakgrunn av følgende grunnlag:
- Kontraktens nødvendighet: Behandling er nødvendig for å kunne oppfylle våre kontraktsforpliktelser, som å fullføre kjøp, levere produkter og tilby kundeservice.
- Samtykke: For markedsføring, som e-post- og SMS-utsendelser, hvor samtykke er innhentet fra deg.
- Juridisk forpliktelse: Vi behandler personopplysninger for å overholde krav i bokføringsloven og andre relevante lover.
- Legitim interesse: Vi har en berettiget interesse i å bruke opplysningene til f.eks. å sende viktige ordreoppdateringer, oppbevare transaksjonsdata i henhold til lovpålagte krav, og kontakte kunder for spørreundersøkelser eller anmeldelser.
4. Hvor lagres opplysningene?
Alle personopplysninger lagres i sikre systemer, og data lagres på våre servere som er levert av våre underleverandører. Vi bruker Amazon Web Services (AWS) for datalagring, og serverne er plassert i Irland.
5. Tredjepartsbehandlere
Vi benytter tredjepartsbehandlere for å levere våre tjenester, og vi deler nødvendige personopplysninger med disse partene for spesifikke formål:
- Vipps: For betaling via Vipps, ditt telefonnummer sendes til Vipps for identifikasjon.
- Klarna: For betaling via Klarna, deler vi e-postadresse, navn, adresse og eventuelt personnummer for kredittsjekk.
- Gsuite by Google: For e-post og lagring av dokumenter, e-postkorrespondanse kan være lagret hos Google.
- Microsoft: For e-post og lagring av dokumenter, e-postkorrespondanse kan være lagret hos Microsoft
- Mailmojo: For e-postmarkedsføring og nyhetsbrev, vi deler navn og e-postadresse.
- Google Analytics: For analyse av nettsidetrafikk, IP-adresser og besøksmønster lagres.
- Fiken: For regnskapsføring, vi deler nødvendige data som navn, adresse og ordreinformasjon.
- Mystore Datakasse: For kassaløsning i fysisk butikk.
- Adyen: For betaling med Visa eller Mastercard, kortnummer behandles av Adyen.
- Logistra: For utskrift av fraktbrev og transportetiketter, deler vi navn, adresse og telefonnummer.
- Bring/Postnord: For frakt, deler vi informasjon om navn, adresse og telefonnummer.
- Crall.io: For chat og e-posthåndtering, vi deler informasjon relatert til ordrebekreftelser og besøksmønster.
6. Hvor lenge oppbevarer vi dataene dine?
Vi oppbevarer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene de ble samlet inn for. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til:
- Bokføringsloven: Vi oppbevarer regnskapsrelaterte data i 10 år.
- Kjøpsloven: Vi kan oppbevare data i opptil 5 år for å ivareta rettighetene knyttet til reklamasjon.
- Markedsføring: Vi oppbevarer data så lenge du har gitt samtykke for å motta markedsføring.
7. Dine rettigheter
Som kunde har du flere rettigheter i henhold til GDPR, herunder:
- Innsyn: Du har rett til å be om innsyn i hvilke opplysninger vi har om deg.
- Rettelse: Du kan be om å få korrigert feilaktige eller ufullstendige opplysninger.
- Sletting: Du kan be om at vi sletter dine personopplysninger, med mindre vi har en lovpålagt plikt til å oppbevare dem.
- Begrensning: Du kan be om at behandlingen av dine opplysninger begrenses.
- Dataportabilitet: Du kan be om at vi overfører dine personopplysninger til en annen behandlingsansvarlig, der dette er teknisk mulig.
- Protestere: Du kan protestere mot behandling basert på legitim interesse, og vi vil vurdere om denne interessen kan overstyre dine rettigheter.
8. Bruk av informasjonskapsler (cookies)
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din opplevelse på vår nettside, som for å huske innlogging, handlekurv og som en del av vår markedsføring. Du kan lese mer om informasjonskapsler og hvordan vi bruker dem i vår [cookie-policy].
9. Samtykke til bruk av informasjonskapsler
Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. Du kan selv velge om du vil tillate bruk av informasjonskapsler via nettleserens innstillinger eller ved å gi samtykke via vårt popup-samtykkesystem.